Min lediga helg

Det går ganska långt mellan mina lediga helger nu för tiden. Vet inte riktigt varför det blir så, men ledigheten har en tendens att gå upp i rök när jag behöver den som mest. Men denna helg var jag helt ledig, från fredag eftermiddag till söndag. Det kändes sjukt lyxigt och det blev en väldigt mysig helg.

På fredagen kom Elli över på middag (vårt första besök sen vi flyttade till Sickla!), vi drack rosé och rökte på den franska balkongen. Sen åkte hon och jag in till stan och tog en liten laktritsshot på medusa innan vi mötte upp Magnus med flera på Carmen. P var för trött för att följa med eftersom han var ute i onsdags och fortfarande led av det.

På lördagen gjorde vi någonting väldigt mycket hurtigare: vi sprang runt Sicklasjön. Eller P sprang och jag joggade. Det stör mig sjukt mycket att han har så mycket bättre grundkondition än vad jag har trots att jag tränar typ tusen gånger mer! Varför är det så? Är det bara för att han är kille eller? Svaga jävla kvinno-gener...

Sen ville vi göra nåt kul, som inte involverade alkohol eller så mycket pengar. Så vi gick på spontanteater! Rött och grönt med Helena af Sanderberg m.f. Den handlade om svensk biståndspolitik, vilket kanske låter trist men det var det inte. Den var faktiskt riktigt bra. Går på stadsteatern om ni vill passa på att se den.

Och på söndagen skulle jag och P sticka ut med Magda en sväng tänkte vi. Det var superfint väder och vi hade packat en liten picknick med ost, bröd, paj m.m. Men när vi kom dit började P pilla på motorn och efter det gick den inte igång, så vi fick pyssla lite med det i några timmar innan vi äntligen kom iväg. Sen gick motorn som smort (jag var ganska impad av P's skills...fast han hade nog inte klarat det utan mig!)
Vi fick en så himla fin dag, solen sken oavbrutet och det blåste på fint. Sen blev det morsdag-grillning hos P's föräldrar. Det var en sjukt mysig helg! Tänk om man ändå hade lyxen att vara ledig varje helg...det hade varit sweet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0