Nyinflyttad

Just nu sitter jag i mitt vardagsrum och ser ut över Sickla köpcenter.

...

Nej men hallå tänker ni, du bor ju inte i Sickla! Nej det gör jag ju inte. Fast just nu gör jag det, eftersom min lägenhet för tillfället genomgår stambyte och är helt och hållet obeboelig. Istället bor jag och P nu i en trea i Sickla från och med nu och sex veckor framåt. Det är en jättemysig lägenhet och jag måste erkänna att det känns sjukt skönt att ha så mycket plats omkring sig! Men det känns lite jobbigt att bara lämna vår lägenhet vind för våg, vem vet vad det är för lirare som ska jobba i den de närmaste veckorna? Kommer de prova igenom alla mina underkläder, slicka på alla våra bestick eller bara sno alla våra påsklämmor?

Som tur är har jag ingen tung kurs i skolan just nu, det hade aldrig gått att få någon pluggdisciplin i denna (mentala) röra. Istället ska jag leka lärare ute i sumpan och som vanligt har Lhs planerat allt så himla bra! Just maj månad är inte en superbra månad att vara ute på praktik eftersom undervisningen framförallt består av uppsamlingar, omprov och restuppgifter....och just det studenter! Och på det så har vi lite kristna högtider, friluftsdagar och diverse andra påhitt för att slippa jobba. Men missförstå mig rätt nu, jag är sjukt nöjd med det! Jag vill ju inte heller jobba! Absolut inte. Undrar bara lite försynt vad jag ska bli bedömd på...

Dessutom har jag även blivit allergisk! Bara så där. Aldrig känt av det förr, men nu helt plötsligt trycker det i bihålorna, ögonen svullnar och näsan rinner konstant. Och jag som är alldeles för tuff för allergier och sånt töntigt. vad är det här?!

Ikväll ska jag träffa några andra allergiker, eftersom det vankas bokklubbsmöte hos Maria. Månadens bok är Bittert arv av Kiran Desai och jag har ca 20 sidor kvar. Men jag längtar efter att få börja på nästa Murakami-bok, blev helt förälskad i språket när jag läste Sputnik sweetheart. Oj, vad jag ska läsa i sommar! Ska i princip bara jobba, segla och plugga lite franska så tid för läsning ska det nog bli! Kanske blir det lite segling redan till helgen, det vankas ju långhelg och både jag och P är sjukt sugna på att sticka ut med lilla Magda. Hon är nymålad och ompysslad och redo att ta sig ut till sjöss.

Nej, nu ska jag börja planera ett lektionsinnehåll om etniska konflikter för en grabbklass med ovanligt många antisemiter i. Kul. Klart att man vill bli lärare.

Kommentarer
Postat av: ida

Jag funderar också på om jag blivit allergisk! Tycker det är högst onödigt och dessutom störigt att inte kunna gå ut utan att näsan växer igen. Hälsa alla ikväll! Kram

2010-05-11 @ 11:55:00
Postat av: Mummis

Slickar på besticken.....ghleah...kunde inte fokusera på resten av texten efter det!!!



Lova att ni diskar alla bestick, även spaghettislevar och brödkaveln när ni kommer hem igen.



Men Sickla är ju sjuuukt fint!

Njut medan ni bor där, och ta ett dopp i Sickla kanal om det bli en varm dag.

(Och blunda för fågelbajsarna)

2010-05-25 @ 15:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0